Prajitura cu foi de zahar ars

  Recunosc din lipsa de timp sunt cam "certata" cu bucătăria, dar am făcut o exceptie dat fiind faptul ca am avut musafiri și în timpurile acestea musafirii sunt foarte scumpi la vedere, așadar am găsit o rețeta pe care eu am modificat-o după propriul gust, pregătind o prăjitură foarte gustoasa. 

Ingrediente pentru foi : 

- 2 galbenusuri

- 200 g zahar

- 180 ml ulei, eu am folosit de semințe de struguri, dar și ulei de floarea soarelui și de cocos dezodorizat  este la fel de bun

- 180 ml lapte

- o lingurița de bicarbonat de sodiu

- faina cam 600 g, cât cuprinde, eu am folosit de 650 cam 400 g și 200 g de faina de secara, dar se pare folosi de un singur tip 000, 650 de care aveți.

Ingrediente crema nuca :

- 300 g nuci

- 100 g sau 2 linguri generoase de Nutella, veți vedea ca reteta originala este cu 200 g magiun, eu îs mai răsfățată și am ales altceva

- 100 ml lapte

Ingrediente crema gris

- 300 ml lapte

- 100 g zahar

- esență de vanilie

- 4 linguri gris

- 200 g unt grăsime 82%

Preparare 

Întâi facem aluatul, zaharul, jumătate din cantitate îl caramelizam, apoi punem laptele călduț, amestecam pana la omogenizare și apoi adăugăm bicarbonatul . Lăsăm sa se răcească.

Cealalta jumătate de zahar o mixam cu gălbenușurile, adăugăm și caramelul și puțin câte puțin uleiul, la sfârșit incorporam faina. 

Aluatul este gata când nu se mai lipește de mâini sau de lingura, eu am folosit o lingura de silicon și se observa foarte clar când nu se mai lipește. 

Cuptorul se încinge la 180 grade, se împarte aluatul în 3 parti și se întinde direct pe fundul tăvii, având grija ca înainte sa tapetați cu unt și faina. În cca 12 minute e gata o foaie. Se lasă un pic la răcit și apoi se desprinde de pe fundul tăvii. 

Pentru crema cu nuca, avem nevoie de nuca măcinată sau în cazul meu tocata. 

Se pune laptele la fiert și se adaugă sa se oparească nuca, se poate focul și se încorporează crema de alune. Nu va faceți griji dacă e mai lichida, foile vor absoarbe surplusul. 

Pentru crema de gris, se pune laptele la fiert cu zaharul, se adauga grisul când fierbe laptele și se amesteca pentru încontinuu pana începe sa dea în clocot, se mai amesteca cam 3 minute, la foc mic și se închide focul, lăsând la răcit. 

Untul se taie cuburi și se lasă la temperatura camerei. Dupa ce crema de gris s-a răcit se incorporeaza untul și se mizează cam 5 min la putere mare. 

La sfârșit se asambleaza prăjitura și se lasă la frigider min 3 ore. 


Sa aveți zile dulci! 


https://prajituricisialtele.ro/2018/04/20/prajitura-cu-foi-de-zahar-ars/ 


Comentarii

Postări populare