Ciuperci cu maioneza




Ingrediente:
  • 1 kg ciuperci proaspete
  • 2 oua
  • 3-4 catei usturoi
  • ulei
  • mustar
  • sare
  • piper
  • patrunjel


Preparare:

    Ciupercile se spala, se curata , se taie si se pun la fiert in apa cu putina sare, eu de data aceasta le-am facut la abur in oala sub presiune, am observat ca asa se pastreaza mai bine gustul si in plus nu mai trebuie stoarse.

   

Dupa ce au fiert, le stoarcem si le lasam intr-un prosop de hartie ca sa lase apa.




     Intre timp trecem la maioneza, avem doua optiuni fie facem maioneza din galbenusuri crude, fie dintr-unul fiert si unul crud, eu prefer a doua varianta, m-am obisnuit asa. Asadar un galbenus fiert il frecam bine, bine cu 1 lingurita mustar si apoi punem galbenusul nefiert, dupa ce obtinem o pasta , incepem sa adaugam uleiul, amestecand neintrerupt cu mixerul, acum depinde de preferinte cata maioneza doriti sa obtineti, eu pun cam 150 - 200 ml ulei, mama de exemplu face mereu maioneza amestecand cu lingura de lemn si pune mai putin ulei, dar ii iese de numa numa, cert e ca adoptand metoda mamei iti trebuie mai multa rabdare :).
     Cand este gata maioneza, se adauga ciupercile, se amesteca, se adauga cateii de usturoi ( feliati ) si se orneaza cu patrunjel proaspat tocat.

Stiati ca ...


     Ciupercile pe langa gustul foarte bun contin si nutrimente valoroase pentru organismul uman. 

     Sunt ciuperci care, pe langa nutrimentele obisnuite, vitamina C, proteine, calciu, alte minerale si vitamine, contin si ingrediene active care pot ajuta la vindecarea unor boli cronice, iar aici pe primele locuri se situeaza ciupercile cultivate in Japonia: maitake, shiitake si reishi. 
     Ciupercile japoneze sunt disponibile si pe piata produselor naturiste din Romania si etichetate pe buna dreptate ca si ciuperci medicinale, utile pentru sanatatea sistemului circulator, incetinirea sau chiar stoparea evolutiei cancerului, stimularea sistemului imunitar, proprietati antibacteriene, antialergice si de detoxifiere. 




Comentarii

  1. Am să încerc si eu reţeta ta, până acum am făcut doar cu ciuperci de la borcan.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca ti-am trezit interesul, e mai gustoasa sa faci cu ciuperci proaspete si preparate de tine .

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare